Chrysler 300C 3.5 V6 183 kW (2007)

+ Stylovka

+ Vniřní prostor
+ Velmi pohodlná jízda po dálnicích – polykač kilometrů

 

– Spotřeba ve městě 14, jinak při superlehké jízdě meziměsto i za 8.

– Dražší oficiální servis
Čtyřkolka. Vozidlo kupováno tak, že bude přestavěno na plyn. Normální spotřeba benzínu po městě je tak 13litrů, tak proč nejezdit za 14litrů plynu, což se pak dá finančně interpretovat jako 7litrů benzínu. Povedlo se ale má to jednu nemoc. Pokud se chcete na německé dálnici honit nad 175km/hod, přejděte raději na benzín. Praskají pak výfukové svody. To je ale u všech aut nestavěné primárně na LPG stejné. LPG má vyšší teploty. HEMI lze přestavět na LPG také, ale nejsem příznivcem tohoto motoru a v případě poškození se trochu víc bojím vlastního servisu. Nicméně i ten jsme doma v garáži museli absolvovat. Jel jsem hodně nad 200 poměrně dlouhou trasu a když jsem se vrátil do Čech, nezdálo se mi, že i ve městě se spouštějí větráky. Bohužel odešlo těsnění pod hlavou a bublalo to do chladiče. Později jsem zjistil příčiny a to hned dvě: Rozpadlý zablokovaný termostat a netěsnící víčko nádobky na vodu, takže navíc horší cirkulace vody. Čidlo teploty je tradičně v horní části motoru, takže bublina na kontrole teploty nic neukázala, přestože jsem to ve vyšších rychlostech tradičně hlídal. Doporučuji při pravidelném servisu tyto dvě věci a natlakování chladícího systému zkontrolovat. Já se musel naučit kupovat v Americe díly, protože u nás jsou i pětkrát tak drahé. Když to kupuji tam, tak materiál – tedy úplně všechna těsnění v motoru, rozvody, termostat, víčko vyšly cca na 15tisíc. To si dovolím říct, že to bude na obyčejné auto stejné nebo i dražší. Práci nepočítám, dělal mi ji můj kamarád automechanik a já pod jeho dozorem. Hráli jsme si s tím po večerech asi deset dní, je to pěkná dřina. Ale naskočilo to na první škytnutí, až jsem nevěřil. Výhodou je vlastně technologicky jednoduchý motor, žádný hitech jen hrubá americká kovařina. Po repasi mi navíc přestal černat a trochu mizet i olej, na což nejsem u svých aut zvyklý a stejně ho teď pořád chodím trapně kontrolovat. Takže náklady: 245 koupě a instalace LPG, 10 výměna všech fitrů a olejů za české ceny hned po koupi, 10 ještě jedny ráfky, 12 zimní gumy, repase motoru 15 plus práce, 15 nabourané dveře na parkovišti, ale plnění pojišťovny 70 rozpočtem. Nemohu si stěžovat. Jen ten nízký strop vzadu v kufru se moc nedá spát, když je tam to LPG – ale rovina kufr sklopená zadní sedadla je. Navíc mě štvou jen ty 2000kg na kouli, ani jsem ji tam kvůli tomu nedal. Ale daly by se podle mne s tím tahat i 3500kg.

Závady

Repase motoru – těsnění pod hlavou a pak všechna těsnění v motoru preventivně vyměněna. Na parkovišti nabourané dveře.

Další parametry

Stav tachometru nyní: 185 000 km | Servisní náklady ročně: 10 000 Kč | Mimořádné servisní náklady za celou dobu: 20 000 Kč

Autor: Petr

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!