Aktuálně mám Škodu Rapid 1.0 TSI na operativní leasing, ale zvažuji, že bych si po skončení smlouvy auto odkoupil. Zarazil mě ale servisní interval 30 000 km. Není to moc? Společnost, od které mám auto pronajaté, dřívější servis proplatit nechce a mám se prý držet servisního plánu výrobce.

 

Vaše obavy jsou oprávněné, protože prodloužené servisní intervaly (dva roky nebo 30 000 km) jsou opravdu velkým problémem. Nezohledňují totiž variabilní používání auta. Tedy, vlastně zohledňují. Moderní škodovky mají variabilní servisní interval, takže vás mohou pro nový olej hnát dřív. Ale pak se stane, že se vám prohlídky auta po dvou letech s výměnami oleje rozeběhnou a budete do servisu jezdit dvakrát tak často. Doporučujeme po odkoupení vozu raději nechat v diagnostice přenastavit servisní interval na pevný s limitem 15 000 km nebo jeden rok. Ačkoli je motor 1.0 TSI v zásadě spolehlivý, ukazuje se, že těch 30 000 km na jednu náplň je opravdu hodně a po větším nájezdu se bude opotřebení neúměrně zvyšovat. Ale abychom se vrátili k vašemu dotazu. Pokud vám nechtějí mimořádný servis proplatit, prostě si nechte olej včetně olejového filtru po 15 000 km někde vyměnit sám, na vlastní náklady. Jestli  máte v plánu si auto potom nechat, je to určitě rozumné. Pozor jen na dodržení správné specifikace oleje, Rapid 1.0 TSI už používá nový řídký olej 0W-20.