I přes neustále klesající počet ojetin na trhu v celé střední Evropě se síti AAA AUTO, provozované společností AURES Holdings, daří pokračovat v růstu prodejů. V říjnu síť v České republice, v Polsku a na Slovensku prodala celkem 8853 vozů, což je nejsilnější měsíční prodejní výsledek v její historii za posledních bezmála 30 let.
„Díky velmi robustnímu systému výkupu vozů, včetně zapojení nové společnosti Driverama, se nám daří v době úbytku ojetin na trhu naší nabídku nejen udržet ve stejné šíři, ale zároveň jí i rozšiřovat. Proto jsme schopni uspokojit stále vyšší zájem, který je nejvyšší v naší téměř třicetileté historii. Již šest měsíců ve skupině v rámci všech značek měsíčně prodáváme průměrně 8600 aut. Za více než dvě desítky let mého působení v AAA AUTO takovou vlnu zájmu o ojeté vozy napříč střední Evropou nepamatuji,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.
Letos za deset měsíců již síť AAA AUTO prodala o 3500 aut více, než za celý rok 2020. Rekordy měsíčních prodejů padají nejen v České republice, ale i v Polsku a na Slovensku. Začátek letošního roku byl přitom postižen dosud nejdelším lockdownem, který v České republice trval od minulých vánoc až do 10. května a na Slovensku byl obdobný. V jeho průběhu byla autocentra AAA AUTO téměř tři a půl měsíce zavřená.
„Uzavření prodejen kvůli pandemii koronaviru sice přineslo růst on-line obchodování s ojetými vozy, který nám pomohl krizové období zvládnout, pandemie ale zároveň se na trhu vytvořila obrovský hlad po autech z druhé ruky. Mezi hlavní důvody patří omezení výroby nových aut, zvýšená obliba individuální dopravy jako ochrany před rizikem nákazy a snížení objemu dovozu ojetin ze zahraničí. K tomu se v posledních měsících přidala i čipová krize, kvůli které má výroba nových vozů další výpadky, a také obavy z překotného nástupu elektromobility,“ vysvětlila Karolína Topolová.
I na podzim tohoto roku patří mezi nejžádanější automobily modely značky Škoda, které tvoří 28% z celkově prodaných aut v české síti autocenter AAA AUTO. Na prvním místě se v České republice a na Slovensku dlouhodobě drží Škoda Octavia, v Polsku vede Opel Astra. K výrazné změně ale došlo v preferenci paliv hlavně u českých zákazníků.
„Přestože dlouhodobě byl trend obliby paliv ve prospěch benzínových motorů, na podzim výrazně stoupl zájem o ty dieselové. V České republice se tak prodává stejně dieselových aut jako těch benzinových. Tento trend změny vnímání českého zákazníka lze přisuzovat hlavně radikálnímu zdražení paliv, kdy je výhoda jednoznačně na straně dieselů. Do určité míry na to má vliv i tlak na vymýcení neekologických motorů a obava z jejich nedostatku. Jen v říjnu na českém trhu podle našich analýz chybělo pět tisíc těchto ojetin ve srovnání s loňskem,“ upozornila Topolová.
Prodej aut s dieselovým motorem v AAA AUTO vzrostl v září a v říjnu ve srovnání s loňským rokem v České republice o 38%, na Slovensku o 42% a v Polsku dokonce o 80%. Na vzestupu jsou i automobily s komfortními prvky výbavy. Na 28% českých zákazníků preferuje vozy s automatickou převodovkou, přes 17% pak pohon všech kol.