Skupina AURES Holdings za prvních devět měsíců letošního roku prodala 64 716 vozů. Z toho nejvíce v posledních třech měsících, kdy si v červenci, srpnu a září zákazníci z poboček AAA AUTO odvezli 25 906 vozů. Trh ojetých vozů v celém regionu se přitom již řadu měsíců zmenšuje a ceny ojetých aut rostou. Skupina také nadále pokračuje v budování společnosti Driverama, která je určena pro on-line výkup a do budoucna i pro prodej ojetých vozů v západní Evropě.
„Přestože jsme letošní rok zahájili v České republice i na Slovensku nejdelším lockdownem, který zatím v rámci pandemie koronaviru proběhl, podařilo se nám ihned po jeho ukončení chybějící prodeje dohnat a vrátit se k prodejům kolem 8500 aut měsíčně. Díky tomu jsme za devět měsíců dokázali prodat 64 716 vozů, tedy bez 100 aut stejně jako za stejnou dobu v předcovidovém roce 2019. To považujeme vzhledem k dalším okolnostem na trhu za velmi dobrý výsledek,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.
Z celkového počtu 64 716 vozů se v České republice prodalo 37 121 aut, v Polsku 15 200 a na Slovensku 12 395. Těchto čísel se podařilo dosáhnout i přes to, že se trh ojetých vozů již od začátku koronavirové krize zmenšuje a ceny ojetých aut rostou.
„Podle našich analýz došlo v České republice, na Slovensku a v Polsku meziročně k významnému snížení objemu ojetých vozů na hlavních inzertních agregátorech ojetých vozů a s tím i k významnému růstu jejich cen. Největší pokles nabídky jsme zaznamenali v Polsku, kde se počet aut v nabídce snížil o 29%. Ceny tu vzrostly o 8%. Druhý největší pokles nabídky jsme zaznamenali na Slovensku, a to o 19%. Ceny na tomto trhu vzrostly o 10%. Snížení objemu nabídky se týkalo i České republiky. Celkem to byl pokles o 14%, následovaný růstem cen o 13%,“ uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel a předseda představenstva AURES Holdings, provozovatele sítě AAA AUTO.
Důvodů je celá řada, jde zejména o výpadky ve výrobě a větší zájem o individuální dopravu kvůli obavám z vyššího rizika nákazy koronavirem v hromadné dopravě. „V rámci sítě AAA AUTO dokážeme šíři nabídky nejenom držet, ale dokonce navyšovat díky robustní výkupní infrastruktuře. Ta zahrnuje nejen výkup na pobočkách, ale i využití mobilních výkupčích, on-line výkupu v zemích, kde působíme, i z důvěryhodných zdrojů v západní Evropě. Využíváme cenových a strukturálních rozdílů mezi trhy – monetizujeme naši konkurenční výhodu – dokážeme nabídnout zákazníkům auta napříč trhy,“ dodal Vaněček.
Zákazníci AAA AUTO si častěji vybírají auta i ze zahraničních poboček tohoto prodejce. Měsíčně mají o vozy z nabídky v jiné zemi zájem více než dvě tisícovky zákazníků a počet neustále narůstá.
„Průměrná hodnota vozu, o který mají tito zákazníci zájem, se drží kolem 323 tisíc Kč. To je výrazně více, než je průměrná hodnota vozu prodaného v síti AAA AUTO běžnou cestou na lokálním trhu bez dovozu ze zahraničí. Jednoznačným leaderem zájmu o vozy nabízené v rámci celého Viszegradského regionu jsou škodovky Octavia a Superb, Volkswagen Passat a Audi A5 a A4,“ dodal Petr Vaněček.
Skupina AURES Holdings pokračuje v budování společnosti Driverama, která je určena pro on-line výkup a do budoucna i prodej ojetých vozů v západní Evropě. „Letos na jaře Driverama zahájila provoz svých nových centrál v Mnichově a Amsterdamu. Za poslední 4 měsíce Driverama otevřela 4 nové mikropobočky, přesně dle plánu. První tři vznikly v městech Düsseldorf, Dortmund a Herne – těmi jsme pokryli nejlidnatější oblast Německa – spolkovou republiku Severní Porýní-Vestfálsko, která má přes 17 milionů obyvatel. Včera jsme otevřeli čtvrtou pobočku v Berlíně, v městské části Reinickendorf,“ uvedl předseda představenstva společnosti Driverama Stanislav Gálik.
Skupina AURES Holdings také aktivně podporuje proočkovanost svých zaměstnanců proti koronaviru. „Vyhlásili jsme motivační soutěž, kdy z očkovaných každý týden vylosujeme v každé zemi, kde působíme dva výherce ceny v hodnotě zhruba 5000 korun, resp. 900 zlotých v Polsku a 200 € na Slovensku. Za první dva týdny soutěže se nám podařilo počet očkovaných ve skupině zvýšit o 170 lidí. Celkem tedy máme očkovaných téměř 1200 zaměstnanců. Kolegy takto budeme motivovat minimálně do konce roku,“ uvedla Karolína Topolová.
Skupina AURES Holdings nadále spolupracuje se sportovci, sportovními kluby či celebritami. V České republice jsou to herci Maroš Kramár a Richard Genzer, tenisové sestry Karolína a Kristýna Plíškovy, bojovník MMA Karlos „Terminátor“ Vémola a organizace Oktagon a fotbalový trenér Pavel Horváth. V rámci fotbalu je partnerem českých klubů z nejvyšší fotbalové ligy AC Sparta Praha a FC Slovan Liberec. Na Slovensku probíhá spolupráce s bojovníkem MMA Samuelem Pirátem Krištofičem, hercem a youtuberem Richardem Szalaiem a také s Marošem Kramárem. V Polsku jsou to modelka a influencerka Marcelina Zawadska, zpěvák Rafal Szatan, tanečník Daniel Borzewski a házenkářský tým Górnik Zabrze.