Škoda Fabia 1.6 16V 45 kW (2012)
+ Tuhost karosérie, dobrá protikorozní ochrana
+ Harmonické jízdní vlastnosti, komfort
+ Hustá servisní síť, dostupnost náhradních dílů
+ Nadčasový design, vysoký kredit auta na trhu ojetin
+ Přesné řazení i řízení
+ Prostornost, proti předchůdci o něco kvalitnější interiér
+ Celkově vyvážené auto uspokojující rozmanité požadavky
– Vysoké ceny ojetin i riziko krádeže auta
– Prakticky u všech motorů TSI se již objevily problémy s řetězovými rozvody, vůbec nejčastěji ale u verzí 1.2 a 1.4 TSI
– Díky malému optickému odlišení předchozí od páté generace může někdy docházet k „nedostatečnému ocenění“ investovaných peněz
– V naftových dvoulitrech stále tiká časovaná bomba v podobě slabě ukotvené kladky rozvodů, šroub s jemným závitem se umí z hliníkové hlavy válců časem vylomit
– U větších benzínových verzí (od 1.4 TSI) se objevují závady přesuvníku na systému časování ventilů
– U 1.6 TDI docházelo k častějším závadám vstřikovačů, mnoho vozů je muselo měnit dokonce ještě během záruky
Škoda Fabia II 1.6 16V s automatickou převodovkou slouží jako druhé auto do rodiny především pro krátké trasy. Překvapila nás rozumná spotřeba verze s automatem (7,5 až 8 litrů v příměstském provozu), solidní dynamika a odolnost podvozku a brzd. V nouzi dokáže fungovat jako plnohodnotné rodinné auto. Krom drobností jsme zatím neřešili žádnou velkou závadu a všechny servisní práce jsou buď spotřební materiál nebo preventivní prohlídky a výměny.
Závady
Selhání řídící jednotky parkovacího asistentu, několikrát jsme již řešili spálené žárovky v natáčecích světlometech včetně poškozené kabeláže a posilovač řízení začíná občas vynechávat.
Další parametry
Stav tachometru nyní: 63 000 km | Servisní náklady ročně: 6 000 Kč | Mimořádné servisní náklady za celou dobu: 2 000 Kč
Autor: Václav Procházka