Subaru eBoxer

Chrysler 300C (2003 – 2010): Profil ojetiny

OVERALL RATING 2.75 of 5.0
  • Performance
    3 of 5.0
  • Comfort
    3 of 5.0
  • Interior
    3 of 5.0
  • Exterior
    2 of 5.0
Redakce
0

Ačkoliv Chrysler 300 C vypadá víc „americky“ než kterýkoliv jiný zámořský vůz, výroba jeho exportních evropských verzí se odehrávala nedaleko od nás – v rakouském závodu Magna Steyr. Pod plechem navíc nacházíme i techniku Mercedesu. Konkrétně se jedná diesel 3.0 CRD (známý 320 CDI), dále pětistupňové automaty verzí CRD, V8 a AWD, samotný pohon všech kol (obdoba systému 4Matic) i část elektroinstalace.

I díly podvozku vypadají záměnné, ale zde už tomu tak není – Chrysler má díly vlastní. Ty od Mercedesu nepasují a v katalozích druhovýroby najdete jen tyčky stabilizátoru, které vpředu často odchází. Pokud se vyskytne vůle v čepu, musíte už koupit celé drahé rameno.

Se servisem je to vůbec těžší. Přestupem Chrysleru pod koncern Fiat přišli zákazníci o zkušenosti, které s opravami Chryslerů měli dealeři Mercedesu. Vybraní dealeři Fiatu tak získali zkušenosti spíše jen zásluhou „přeběhlých“ mechaniků. Mnozí majitelé těchto vozů stejně už dřív preferovali neautorizované dílny, specializované na americké vozy. Zde umí objednat i levnější díly ze zámoří, celou ojetinu původem z USA si však navzdory lákavé ceně raději rozmyslete. Původní provedení na STK legálně neprojde a předělání na evropskou verzi se už (na rozdíl od nových vozů) obvykle nevyplatí.

U dieselu jsou možné závady závislé od ujetých kilometrů, časem se objeví problémy se vstřikovači nebo regulací tlaku v railu, mechanika motoru je ale poměrně odolná. U amerických benzínových motorů velice záleží na průběžné starostlivosti – jsou navrženy pro mnohem kratší intervaly výměny oleje (kolem 10 až 12 000 km) a také na odlišný styl provozování, který neklade tak velké nároky na kvalitu některých motorových komponentů, typicky třeba ložisek.

Velkou zajímavostí ( lákadlem jsou osmiválce 5.7 Hemi (na ještě výkonnější 6.1 jen tak nenarazíte). Těžkému 300C poskytují netušenou dynamiku, ale spotřeba je opravdu peprná, i když jedete úsporně a využívá se funkce deaktivace poloviny válců při nízkém zatížení (u 5.7). Toho se dosáhne „odtlakováním“ speciálních zdvihátek, vložených mezi vačky a zdvihací tyčky archaického rozvodu OHV.

Aby systém fungoval správně, je třeba používat velmi řídký olej 5W-20 a opět jej měnit ve zkráceném intervalu. U ojetin pozor na závady automatických převodovek, zejména u benzínových šestiválců se starou čtyřstupňovou skříní. Řadí sice jemněji než pětistupňová od Mercedesu, ale je také choulostivější.

Motory, které doporučujeme
3.0 CRD

Šestiválcový diesel od Mercedesu (včetně jeho pětistupňové automatické převodovky) je nejlepším pohonem. Na rozdíl od benzínových motorů má snesitelnou spotřebu kolem osmi litrů, je robustní a na případné opravy si časem „vydělá“. Jeho točivý moment 510 N.m překonávají už jen osmiválce Hemi, ty však berou dvojnásobné množství paliva a vyžadují mnohem častější výměny oleje (kterého není zrovna málo).

Typické závady

  • Vůle v přední nápravě
  • Opotřebení „vršku“ motoru – vačkové hřídele (benzínové motory V6)
  • Zadření klikového ústrojí (benzínové motory V6, sporadicky)
  • Závady vodních pump (3.5 V6)
  • Vibrace kardanu
  • Vadné vstřikovače (diesely s větším nájezdem)
  • Závady regulace tlaku paliva (diesely)
  • Netěsnosti klimatizace
  • Závady automatických převodovek

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

blank
Author
Redakce