Subaru eBoxer

Mazda 2 II. generace (2007 – 2014): Profil ojetiny

OVERALL RATING 3.75 of 5.0
  • Performance
    5 of 5.0
  • Comfort
    5 of 5.0
  • Interior
    3 of 5.0
  • Exterior
    2 of 5.0
Redakce
0

Mazda 2 i ve své druhé generaci sdílí platformu Fordu Fiesta, tentokrát modelu vyráběného od roku 2008. V kombinaci s velmi nízkou hmotností vozu (mezigeneračně Mazda 2 velice „zhubla“) jsou výsledkem vynikající jízdní vlastnosti, díky odlišnému naladění odpružení možná i lepší než u zmíněné Fiesty, která často bývá pokládána za etalon jízdně záživného malého auta.

Společně s Fiestou využívá Mazda 2 také malé diesely od francouzského koncernu PSA, zde nesou název MZ-CD. I když zvláště menší z nich (1.4 MZ-CD) platí za velice povedený, úsporný a odolný agregát, který se zde obešel bez filtru DPF, u auta městského charakteru není důvod si pomalu zahřívající a zbytečně složitý motor, vyžadující po čase i výměnu řemenových rozvodů pořizovat.

Stejně to platí i o větším a těžším 1.6 MZ-CD, který ve své starší verzi (16v, 66 kW) trpí charakteristickou bolestí šestnáctistovek PSA – častějšími závadami turbodmychadel a hromaděním karbonu v nevhodně tvarované olejové vaně. V novější 8v verzi (70 kW) pak už standardně přináší filtr DPF, čímž se stává pro ryze městské z dlouhodobého hlediska vyloženě nevhodný. A k delším cestám se nehodí zase samo auto – pro ně si nikdo takto malý vůz obvykle nepořizuje.

Oba diesely s sebou nesou i z Fiesty známou pětistupňovou manuální skříň IB5, která trpí zvýšenou hlučností (chrastěním) na volnoběh a občas se řeší i problémy s předčasně opotřebenou synchronizací. Benzínové motory a s nimi spojené převodovky už pocházejí skutečně od Mazdy – a na spolehlivosti je to znát. Fungují excelentně, zde ve 2. generaci „dvojky“ se neřeší žádné problémy.

Málo rozšířená patnáctistovka se od 1.3 MZR liší pouze výraznější výkonovou špičkou a mírně kratším stálým převodem. Točí o něco vyšší otáčky při shodných rychlostech, takže za pocit lepší dynamiky platíte zvýšenou spotřebou i hlučností.

Mazda 2 patří k velmi spolehlivým vozům, pokud už se problémy objeví, většinou pramení z „nejaponského“ podvozku. Po letech odcházejí většinou tyčky předního stabilizátoru (lze je pořídit již od cca 1200 Kč/kus), občas se objeví vůle v čepech řízení nebo uložení zadních tlumičů. Spíše kosmetickou záležitostí jsou od kun roztrhané tlumící výplně kapoty.

Je potřeba zdůraznit, že některé originální díly na japonské vozy jsou nečekaně drahé. Nárazník za 10 tisíc korun je jen jedním z mnoha případů. Velice slušná se zatím jeví i protikorozní ochrana, dříve velká bolest vozů této značky.

Motory, které doporučujeme
1.3 MZR

S objemem 1348 cm3 se stále vleze do nižší sazby povinného ručení, mimo to jde o úsporný a velice spolehlivý motor. Někdy bývá označován jako 1.4 MZR. Volba mezi slabší a výkonnější verzí není podstatná, charakteristika obou je velmi podobná.

Typické závady

  • Vůle v uložení zadních tlumičů
  • Vůle v tyčkách stabilizátoru
  • Vůle v čepech řízení (více jeté kusy)
  • Závady centrálního zamykání (sporadicky)
  • Závady turbodmychadel u 1.6 MZ-CD 66 kW
  • Problémy s regenerací DPF u 1.6 MZ-CD 70 kW při častějších městských jízdách
  • Hlučnost převodovky u dieselů (přirozená vlastnost skříně IB5 známé též z Fordů, projevuje se zejména na volnoběh)

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

blank
Author
Redakce