Odvážně tvarovaná záď hatchbacku sice působí zajímavě, nese však dvě velké nevýhody – malý, neprakticky tvarovaný zavazadelník a silně prohnuté zadní okno, s nímž si kartáče některých myček nedokážou poradit. Nejen kvůli praktičnosti, ale i kvůli vyššímu komfortu danému delším rozvorem náprav je lépe se poohlédnout po verzích sedan (je méně oblíbený, proto levnější) nebo kombi Grandtour.
Celkově se druhá generace Méganu profiluje jako průměrně spolehlivé auto, což není až tak zlé. Velkému množství problémů lze předejít (opět) výběrem vychytanějšího faceliftového modelu po roce 2006 i výběrem správného motoru. Ideálně benzínového. U oblíbených šestnáctistovek pozor na nepravidelný chod a podezřelé zvuky z „vršku“ motoru. Obvykle je má na svědomí vadný přesuvník proměnného časování ventilů, který kvůli nárůstu mechanických vůlí a netěsnostem přestane držet polohu. V menší míře se tato závada týká i vzácně vídaného dvoulitru. Poměrně dobré jsou zkušenosti se základní čtrnáctistovkou i přeplňovaným 2.0 Turbo (jeho výkonnější verze se dávala do znamenitě jezdícího sportovního modelu RS, který má i jinou, sofistikovanější přední nápravu s oddělenou těhlicí).
Na diesely u Méganu II obecně pozor. Všechny varianty malého, tichého a velmi úsporného 1.5 dCi se umí snadno vylágrovat, mimo nejvýkonnější variantu se 78 kW pak trpí i častými závadami vstřikování. Devatenáctistovka je mechanicky mírně odolnější. Více však trpí na závady turbodmychadel a těžké závady klikových ústrojí už poznala také. Perspektivu delšího života mají jen motory, u nichž nebyly využívány dlouhé intervaly výměny motorového oleje. Stropem je hranice 20 000 km, u starších ojetin nejlépe 15 000 km.
Šestistupňové manuální převodovky některých dieselů vykazují nízkou životnost ložisek hřídelí, na vrakovištích jsou již nedostatkovým zbožím. Novější, ale také výrazně dražší 2.0 dCi vykazuje ze všech zdejších dieselů suverénně nejmenší procento poruch.
Pokud možno, zcela se vyhněte automatickým převodovkám. Jejich spolehlivost je velmi nízká. Lákavé kupé-kabrio Mégane CC s pevnou skládací střechou trpí nízkou torzní tuhostí karosérie, někdy i netěsnostmi sklápěcí střechy a závadami jejího ovládacího mechanismu. Opět podobně jako u konkurenčních vozů podobného zaměření jsou specifické náhradní díly pro kabriolet velmi drahé. Zkontrolujte funkčnost klimatizace. Často uniká náplně netěsným výměníkem.
Motory, které doporučujeme
1.4 16v/ 72 kW
Na svůj objem překvapí solidní pružností. V běžném příměstském provozu je navíc úspornější a tišší než větší agregát 1.6 16v, který často trápí nespolehlivé přesuvníky časování ventilů. Nevýhoda kratšího zpřevodování se projevuje až na dálnici. Pokud tam však netrávíte několik hodin denně, není důvod nejspolehlivější motor v druhém Méganu zavrhovat.
Typické závady
- Závady elektroinstalace (stahování oken, stěrače, ventilace, startovací karty, kliky dveří u bezklíčového přístupu, plané chybové hlášení atd.)
- Netěsnosti okruhu klimatizace
- Závady přesuvníku časování ventilů (zejména 1.6 16V, méně často 2.0 16V)
- Vadné snímače pozic hřídelí, škrtící klapky (benzínové verze)
- Závady zapalovacích cívek (benzínové verze s cívkami Sagem)
- Vůle v přední nápravě (čepy, horní uložení tlumičů)
- Opotřebené dvouhmotové setrvačníky (diesely)
- Závady turbodmychadel (1.5 a 1.9 dCi)
- Závady vstřikování (všechny 1.5 dCi s výjimkou verze 78 kW)
- Zadření hlavních nebo ojničních ložisek v motoru (1.5 a 1.9 dCi)
- Netěsnosti sklápěcí střechy i závady jejího ovládacího mechanismu (Mégane CC, Coupé-cabrio)
- Závady převodovek (manuální i automatické)
- Zatuhlý mechanismus parkovací brzdy
- Pískání brzd (chronická vada)
- Závady EGR ventilů (diesely)
- Volné klouby poloos