Subaru eBoxer

Seat Ibiza IV. generace (2008 – 2017): Profil ojetiny

OVERALL RATING 3.25 of 5.0
  • Performance
    4 of 5.0
  • Comfort
    3 of 5.0
  • Interior
    3 of 5.0
  • Exterior
    3 of 5.0
Redakce
0

Ibiza 4. generace (6J) je technicky velmi podobná VW Polu V. generace, částečně i Fabii II. – ta však stojí ještě na starší koncernové platformě. Novější platforma Ibizy se promítá především ve větší šířce interiéru a mírně lepších jízdních vlastnostech (díky širšímu rozchodu a delšímu rozvoru náprav), naladění odpružení se však neobešlo bez kompromisů – kombinace měkčích pružin a tužších tlumičů (na dobrých sinicích auto působí vláčně, na ostřejších nerovnostech ale kopne) je pro malé Seaty už léta typická.

Životnost podvozku je poměrně dobrá, u více jetých kusů se vyskytují jen klepající tyčky stabilizátoru a volnější silentbloky předních spodních ramen, ty lze však měnit samostatně. Specifikem Ibizy 6J je to, že zpočátku kombinovala „novou“ platformu se „starými“ motory- což se negativně projevilo zejména ve slabé izolaci dieselů TDI-PD (platforma PQ25 již počítala s mnohem tiššími commonrailovými diesely). Reálně je tak paradoxně naftová Ibiza s staršími motory TDI-PD hlučnější než stejně motorizovaná fabia s konstrukčně starší platformou. Podíl dieselů je tu ale velmi malý, po nástupu velmi drahých verzí 1.6 TDI, na nichž občas zazlobí citlivé vstřikování, dokonce zcela minimální.

Velký podíl na trhu mají benzínové tříválce 1.2 (známé HTP), které sice proti minulosti zlobí o poznání méně, stále však platí že tyto motory nejsou vhodné na delší dálniční jízdy (ne že by se neuměly rozjet, spíše se jim ve větší zátěži přehřívá olej) a čas od času jim umí přeskočit rozvodový řetěz, zejména pokud někdo parkuje v kopci s jištěním „protisměrně“ zařazenou rychlostí. Závady rozvodových řetězů se týkají i všech zdejších motorů TSI, dle poznatku servisů jsou méně problémové až ročníky 2011 a novější. Menší dvanáctistovka pak stejně jako u jiných koncernových vozů občas potřebovala montáž distanční podložky „pod turbo“ z důvodu zamezení nežádoucích pazvuků regulační klapky a také modifikovaný software, s nímž však některé vozy překvapivě trochu zlenivěly.

Volbou jistoty jsou atmosférické čtyřválce 1.4 16V nebo vzácnější 1.6 16V. Větší z nich je trochu náročnější na palivo a díky řetězovým rozvodům i hlučnější, zato však mnohem pružnější než neslaná nemastná čtrnáctistovka, Spolehlivost je ale dobrá u obou z nich. Drahý a problémový dvouhmotový setrvačník zde má pouze nejvýkonnější diesel 2.0 TDI, na která takřka nenarazíte, všechny slabší diesely využívají jen odpruženou spojkovou lamelu.

Motory, které doporučujeme
1.4 16V 63 kW
Spolehlivý a dobře zpřevodovaný motor, vyhovující jak pro častější městské jízdy, tak i delší cesty na dovolenou. Narozdíl od novějších přeplňovaných čtyřválců TSI nikdy neměl vážnější problémy. Spotřebu lze udržet pod sedmilitrovou hranicí

Typické závady

  • Klepající tyčky stabilizátoru (při vyšších nájezdech)
  • Závady řetězových rozvodů (1.2, 1.2 TSI, 1.4 TSI)
  • Závady zapalování (vadné cívky, poškozené kabely od hlodavců)
  • Škody v důsledku nadměrné tvorby karbonu u 1.2 (ochromená zdvihátka ventilů, následně podpálené ventily)
  • Závady regulace plnícího tlaku (TSI)
  • Závady škrtících klapek (benzínové verze)
  • Závady klimatizace (nejčastěji úniky náplně)
  • Průnik nafty do oleje netěsnostmi jednotek PD (TDI-PD)
  • Poruchy podávacích čerpadel (TDI-PD)
  • Závady vstřikovačů (1.6 TDI)
  • Zanesené EGR ventily (zejména 1.9 TDI-PD)
  • Závady senzorů filtru DPF (diesely s DPF)

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

blank
Author
Redakce
Květen
Leden
Únor
Březen
Duben
Květen
Červen
Červenec
Srpen
Září
Říjen
Listopad
Prosinec
2025
1950
1951
1952
1953
1954
1955
1956
1957
1958
1959
1960
1961
1962
1963
1964
1965
1966
1967
1968
1969
1970
1971
1972
1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
2026
2027
2028
2029
2030
2031
2032
2033
2034
2035
2036
2037
2038
2039
2040
2041
2042
2043
2044
2045
2046
2047
2048
2049
2050
NePoÚtStČtSo
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00