Ojetiny Pod Lupou

Technická poradna: Jaké ojeté MPV s dieselem? Mám se bát Citroënu?

Dobrý den. Máme tři děti a potřebujeme velké auto, ideálně MPV. Rád bych se vešel do 180 000 Kč a měl by to být diesel. Ostatní mě zrazují od Citroenu Picasso, ale nám se docela líbí. Dá se koupit něco lepšího?

 

V dané kategorii MPV je ten výběr dost omezený a pokud zvolíte specifičtější kritéria jako cena a nájezd, začne Citroën C4 Picasso či větší Grand Picasso vycházet nejlépe. Doporučil bych svůj rozpočet navýšit na 200 000 Kč, kdy se zlepší výběr mezi motorizacemi 2.0 HDI. Je to lepší volba než menší diesel 1.6 HDI, který má po větších nájezdech už přeci jen více rizik. Ta plynou ze špatně řešené olejové vany motoru, kdy se celá náplň nedá snadno vypustit a v motoru pak kolují zbytky starého oleje. Leda by někdo doložil, že měnil olej už po 10 000 km nebo si nechal olejovou vanu upravit. Ohněte se pod auto a pokud uvidíte výpustní šroub oleje vystrčený ven, je to znamení, že bývalý majitel věděl, co dělá. Jinak je lepší dvoulitr HDI, ideálně s klasickým automatem s hydrodynamickým měničem (ucukaný robotizovaný automat nebrat!). Má větší výkon a je spolehlivější. Pozor ale na filtr pevných částic. Citroëny potřebují speciální aditivum pro regeneraci DPF (Citroën ho označuje jako FAP), které se lije do samostatné nádržky a to pak řídící jednotka přimíchává do nafty. Malým detailem je, že pokud tankujete za dvě stovky, řídící jednotka nepozná, že se vůbec nafta dolila a to aditivum nedomíchá, případně špatně. Berte vždy větší množství nafty. A také se smiřte s tím, že životnost filtru pevných částic je u tohoto vozu okolo 180 000 km. Jeho výměna ale stojí do asi 20 000 Kč. Každopádně s jiným motorem Picasso moc smyslu nedává, rozhodně se vyhněte jednotce 1.6 THP, která je továrnou na problémy. Z alternativ lze doporučit Ford S-Max nebo Galaxy 2.0 TDCI. Ovšem pokud kupujete verzi s normou Euro4, chtějte jen tu bez DPF!