Subaru eBoxer

Ford Focus II. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Celkové hodnocení 3.75 z 5
  • X-Faktor
    5 z 5
  • Komfort
    3 z 5
  • Vzhled
    3 z 5
  • Kvalita
    4 z 5
Redakce
0

Po avantgardně tvarované, od pohledu výrazné a nezaměnitelné první generaci je usedlý vzhled Focusu II možná zklamáním, coby auto je ovšem prostornější, kvalitnější a spolehlivější. Pokrok v kvalitě lze zaznamenat jak na lepším zpracování a použitých materiálech v interiéru, tak na protikorozní ochraně, byť ani jedno stále na špičku třídy nestačí. Za pokrok lze označit už jen to, že Focus II reziví už jen na místech, kde se sloupe nebo sedře nepříliš odolný lak.

Po stránce jízdních vlastností je to stále starý dobrý Focus – komfortní, přitom dobře držící stopu a ochotný i ke sportovnější jízdě. Odolnost zavěšení kol je dobrá, letitou výhodou podvozků Fordů je i dobrá rozebiratelnost a poměrně levné náhradní díly. V celé nabídce motorů vlastně figuruje jen jedna menší past – malý diesel 1.6 TDCi.

Tento jinak tichý a pružný motor, sdílený stejně jako dvoulitr 2.0 TDCi s francouzskými vozy koncernu PSA (zde jen nese označení HDi) na sebe po letech upozorňuje častějšími závadami turbodmychadel (obvykle zapříčiněné ucpaným sítkem v přívodu oleje pro ložisko turba) a masivnějšími úniky oleje, u více vytěžovaných kusů odchází také dvouhmotové setrvačníky a zcela bezproblémové nejsou ani fitry DPF, které byly v případě silnější verze s 80 kW a manuálem instalovány takřka vždy. Se zmíněným motorem se mohla pojit i bezestupňová variátorová převodovka CVT, která má omezenou životnost a díky nemožnosti na ni sehnat důležité náhradní díly je v reálu takřka neopravitelná.

Z dieselů lze doporučit spíše robustní dvoulitr, při troše shovívavosti k menší kultuře chodu a pomalejšímu zahřívání i menší 1.8 TDCi. Ten již na rozdíl od verze použité v první generaci nemá až tak problémové vstřikování, navíc je mechanicky velice odolný a díky prudšímu nástupu točivého motoru budí dojem velice dynamického motoru. Menší benzínové motory 1.4 a 1.6 16V mu v této věci nemohou konkurovat, ovšem díky krátkému zpřevodování nejedou až tak špatně a přinejmenším pro méně vytěžované hatchbacky se jeví jako optimální motorizace pro příměstský provoz a běžné rodinné využití. Větší benzínové verze s motory původem od Mazdy (1.8 a 2.0 16V) resp. Volva (2.5 Turbo ve sportovních verzích ST a RS) jsou dobré, ale vzácné a konkrétně v případě posledně jmenovaného bývají spolu se zbytkem auta „strhány“ ostrým jízdním stylem prvních majitelů.

Pro Focus II jsou charakteristické spíše drobné nepříjemnosti, například zasekávání posuvu sedadel, povrzávání spojkového pedálu, odstávající těsnění čelního skla nebo chrastění starších pětistupňových převodovek při volnoběhu.

Motory, které doporučujeme
1.6 74 kW
Žádný velký dravec, ale velmi spolehlivý jednoduchý motor, u jehož zrodu kdysi stála japonská Yamaha. Spotřeba kolem 6,5 litru na 100 km. Škoda pouze pětistupňové převodovky, kratší zpřevodování žene na dálnici motor zbytečně do otáček.

Typické závady

  • Poruchy bezestupňové převodovky CVT
  • Závady EGR ventilů
  • Kolísání otáček volnoběhu, občas zhasnutí motoru (zážehové verze)
  • Praskání žárovek v předních světlometech
  • Závady turbodmychadel (1.6 TDCi)
  • Závady škrtících klapek (zážehové verze)
  • Poruchy variátoru časování ventilů (1.6 Ti-VCT)
  • Opotřebení dvouhmotového setrvačníku (diesely)
  • Sporadicky závady regulačních ventilů vstřikovacích čerpadel (1.8 TDCi a 2.0 TDCi)
  • Úniky chladícího média z klimatizace
  • Hlučnost převodovky IB5 (pětistupňový manuál u motorů 1.4 , 1.6 a 1.8)
  • Vůle v poloosách- hluk, cvakání
  • Pískání řemene pomocných agregátů

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Author
Redakce

Napsat komentář

Květen
Leden
Únor
Březen
Duben
Květen
Červen
Červenec
Srpen
Září
Říjen
Listopad
Prosinec
2025
1950
1951
1952
1953
1954
1955
1956
1957
1958
1959
1960
1961
1962
1963
1964
1965
1966
1967
1968
1969
1970
1971
1972
1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
2026
2027
2028
2029
2030
2031
2032
2033
2034
2035
2036
2037
2038
2039
2040
2041
2042
2043
2044
2045
2046
2047
2048
2049
2050
NePoÚtStČtSo
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00