Subaru eBoxer

Ford Focus II. generace (2004 – 2010): Profil ojetiny

Celkové hodnocení 3.75 z 5
  • X-Faktor
    5 z 5
  • Komfort
    3 z 5
  • Vzhled
    3 z 5
  • Kvalita
    4 z 5
Redakce
0

Po avantgardně tvarované, od pohledu výrazné a nezaměnitelné první generaci je usedlý vzhled Focusu II možná zklamáním, coby auto je ovšem prostornější, kvalitnější a spolehlivější. Pokrok v kvalitě lze zaznamenat jak na lepším zpracování a použitých materiálech v interiéru, tak na protikorozní ochraně, byť ani jedno stále na špičku třídy nestačí. Za pokrok lze označit už jen to, že Focus II reziví už jen na místech, kde se sloupe nebo sedře nepříliš odolný lak.

Po stránce jízdních vlastností je to stále starý dobrý Focus – komfortní, přitom dobře držící stopu a ochotný i ke sportovnější jízdě. Odolnost zavěšení kol je dobrá, letitou výhodou podvozků Fordů je i dobrá rozebiratelnost a poměrně levné náhradní díly. V celé nabídce motorů vlastně figuruje jen jedna menší past – malý diesel 1.6 TDCi.

Tento jinak tichý a pružný motor, sdílený stejně jako dvoulitr 2.0 TDCi s francouzskými vozy koncernu PSA (zde jen nese označení HDi) na sebe po letech upozorňuje častějšími závadami turbodmychadel (obvykle zapříčiněné ucpaným sítkem v přívodu oleje pro ložisko turba) a masivnějšími úniky oleje, u více vytěžovaných kusů odchází také dvouhmotové setrvačníky a zcela bezproblémové nejsou ani fitry DPF, které byly v případě silnější verze s 80 kW a manuálem instalovány takřka vždy. Se zmíněným motorem se mohla pojit i bezestupňová variátorová převodovka CVT, která má omezenou životnost a díky nemožnosti na ni sehnat důležité náhradní díly je v reálu takřka neopravitelná.

Z dieselů lze doporučit spíše robustní dvoulitr, při troše shovívavosti k menší kultuře chodu a pomalejšímu zahřívání i menší 1.8 TDCi. Ten již na rozdíl od verze použité v první generaci nemá až tak problémové vstřikování, navíc je mechanicky velice odolný a díky prudšímu nástupu točivého motoru budí dojem velice dynamického motoru. Menší benzínové motory 1.4 a 1.6 16V mu v této věci nemohou konkurovat, ovšem díky krátkému zpřevodování nejedou až tak špatně a přinejmenším pro méně vytěžované hatchbacky se jeví jako optimální motorizace pro příměstský provoz a běžné rodinné využití. Větší benzínové verze s motory původem od Mazdy (1.8 a 2.0 16V) resp. Volva (2.5 Turbo ve sportovních verzích ST a RS) jsou dobré, ale vzácné a konkrétně v případě posledně jmenovaného bývají spolu se zbytkem auta „strhány“ ostrým jízdním stylem prvních majitelů.

Pro Focus II jsou charakteristické spíše drobné nepříjemnosti, například zasekávání posuvu sedadel, povrzávání spojkového pedálu, odstávající těsnění čelního skla nebo chrastění starších pětistupňových převodovek při volnoběhu.

Motory, které doporučujeme
1.6 74 kW
Žádný velký dravec, ale velmi spolehlivý jednoduchý motor, u jehož zrodu kdysi stála japonská Yamaha. Spotřeba kolem 6,5 litru na 100 km. Škoda pouze pětistupňové převodovky, kratší zpřevodování žene na dálnici motor zbytečně do otáček.

Typické závady

  • Poruchy bezestupňové převodovky CVT
  • Závady EGR ventilů
  • Kolísání otáček volnoběhu, občas zhasnutí motoru (zážehové verze)
  • Praskání žárovek v předních světlometech
  • Závady turbodmychadel (1.6 TDCi)
  • Závady škrtících klapek (zážehové verze)
  • Poruchy variátoru časování ventilů (1.6 Ti-VCT)
  • Opotřebení dvouhmotového setrvačníku (diesely)
  • Sporadicky závady regulačních ventilů vstřikovacích čerpadel (1.8 TDCi a 2.0 TDCi)
  • Úniky chladícího média z klimatizace
  • Hlučnost převodovky IB5 (pětistupňový manuál u motorů 1.4 , 1.6 a 1.8)
  • Vůle v poloosách- hluk, cvakání
  • Pískání řemene pomocných agregátů

Máte s tímto vozem zkušenost? Přidejte vlastní recenzi!

Author
Redakce

Napsat komentář